Mezinárodní mistrovství služebních psů, Mělník 2014

14.04.2014 12:32
         V pátek 11.4. 2014 jsem v naší stálé sestavě, a to panička, Brunibárek (alias Dědek) a moje maličkost vyrazili do Mělníka, kde se konalo Mezinárodní mistrovství služebních psů. Nejdřív jsem si myslela, že se tam jedeme podívat a vyzkoušet si nějaké nové věci.
Skutečnost byla jiná. Panička mojí maličkost přihlásila do tohoto závodu v kategorii Stopa.
        Po příjezdu na místo nás panička vzala projít a protáhnout po cestě. Pak prohlásila: „Teď si jdu dát kafe a pak půjdeme něco dělat.“ Když se vrátila z kávičky, vyndala mě z kenelky a šly jsme si potrénovat na hřiště něco málo poslušnosti. Všechno mi šlo dobře až do chvíle, kdy jsem měla překonat překážky. Áčko jsem dobře překonala na jednu stranu a při návratu jsem z ní nějak špatně seskočila a udělala jsem si něco s přední nohou, bolelo to tak až jsem zakňourala. Panička ke mně honem přišla, nohu mi prohmatala a řekla: „ Nic se neděje, tak pokud tě bude noha bolet, závodit se nebude“ . Odvedla mě zpátky do kenelky , nohu mi trochu promasírovala a dala mi na ní studej zábal. Studilo to tedy pěkně, ale pomáhalo, packa mě pomalu přestávala bolet.
         K večeru ještě než šla panička na losování startovních čísel nás vzala projít a vyvenčit a aby viděla jak to vypadá s mojí packou,jak na ní chodím. Už mě bolela mnohem míň a tak jsem chodila docela normálně, vlastně jsem už nekulhala. 
        Tak se panička rozhodla, že do závodu nastoupíme a šla na losování startovních čísel. Vylosovala nám číslo 24.  
        Startovalo se tady v kategoriích : Všestranný pes,  pes obranář a pes stopař.
Pesani co byli přihlášeni do všestranného a obranáře začali pracovat už v pátek večer, když se úplně setmělo a to nočním přepadem a  hladkým zadržením na 100m.
          Sobota začala od 8 hodin stopami. My jelikož jsme měly to startovní číslo 24, tak jsme na stopu nastupovali kolem 11 hodiny. Stopu, jak říká panička jsem zvládla dobře, jen se na mě zlobila, že jsem nenašla jeden předmět. Říkala, že jsem se málo soustředila. Mojí práci na stopě, bez toho jednoho předmětu pan rozhodčí ohodnotil 88 body.
         Po návratu všech účastníků ze stop bylo, jak panička říkala slavnostní zahájení mistrovství. Pak jsme si všichni trochu odpočinuli a přišly na řadu poslušnosti. 
        Já a panička jsme se na poslušnost dostaly kolem 17 hodiny. U poslušnosti se hodnotilo – chůze u nohy, povel volno s přivoláním k noze, štěkání na povel, sedni, lehni, vstaň tři kroky před psovodem, střelba( jak všichni říkali z 9), odložení do lehu za pochodu, vysílačka na 50m, áčko - tam, zpět, metrovka s aportem a dlouhodobé odložení. 
          Tak vám tady napíšu něco z té mé poslušnosti.Při povelu volno jsem od paničky odešla jen na malou vzdálenost (panička mi říká, že jsem závislák, když od ní nechci odejít,chůze proběhla docela dobře, bylo mi vytknuto, že nejsem úplně u paniččiný nohy, odložení za pochodu,že jsem udělala ještě krok než jsem si lehla, štěkání jsem zvládla, polohy, zase mi byl vytknut krok při povelu vstaň směrem k paničce, na střelbu jsem nereagovala. Prpblém začal až při překážkách. Jak jsem si v pátek natloukla tak jsem áčko nepřekonala, no prostě jsem se bála, že si zase něco udělám. Metrovku jsem taky neskočila, ale pro aport jsem si došlo,sice okolo,ale došla a paničce jsem ho přinesla. Tyto moje dvě velký chyby nás stály 20 bodů. Vysílačku jsem zvládla  super.Tak jsme na poslušnosti hold dostaly jen 63 bodů. V celkovém hodnocení nás to posunulo dost dozadu, ale panička se na mě vůbec nezlobila, říkala:" nevadí holka moje, hlavně, že tě pacina už nebolí".
          V celkovém pořadí jsme se umístily na 18. místě z 28 závodících. Škoda, kdybych nezvrtala ty překážky, umístily bychom se v první desítce. 
   V neděli pak proběhlo u obranářů hladké zadržení a kontrolák. Po sečtení všech bodů proběhlo slavnstní ukončení závodu. 
         Zase jsme se s paničkou něco přiučily, prožily super víkend s bezvadnýma lidičkama. 
  Festa